Polishunden Arro

Följ Polishunden Arros liv o leverne tillsammans med dennes något förvirrade och impulsive Husse. Efter att ha haft en polishund som ordnat allt själv så har Arros Husse nu fått en arvtagare med något mindre snutsinnen, men desto mer egna initiativ. Och då både på gott och ont...

RÄTT NÖJD!

Kategori: Allmänt

Har upptäckt att jag är en väldigt enkel man... Bara den känslan av att jag precis lämnat gymmet med upp-pumpad muskulatur och nu satt i bilen med extremt bra musik och en något busig attityd som utryckte sig på så sätt att jag körde något för fort - gjorde att känslan i kroppen var extremt skön. Att huden inom typ 30 minuter slätat ut sig igen och helt glömt jobbet i gymmet var just nu sekundärt och så även det faktum att jag inom 5 minuter, väldigt tunnklädd, skulle gå kvällspromenad med Arro i storm och regn.
 
Att ha så väldigt små krav på välbefinnande är även en befrielse i jobbet eftersom det enda Arros husse egentligen kräver är att ha en bra hund, en okay spårlina samt en polisbil med bra acceleration och toppfart. Husse älskar känslan av att få hjälpa människor men har även den insikten att han själv inte kan rädda hela världen. Dessa stora tankar om världen har ju även gjort att det inte finns så mycket mer gigabyte att använda i husses huvud gällande bryderier om världsliga problem, så den lilla lilla yta som finns kvar används helt till att njuta av det faktum att han har betalt för att ha roligt på jobbet.... Den här pojken är ju så väldigt nöjd över att få leka tjuv o polis, köra lite fort då och då och även brottas lite grabbigt med den som inte vill ge upp när man blivit fångad av farbror blå.
 
Det har ju sista tiden gått så bra med min kompis hårbollen, så när det nu var dags för fredagspass så var Arros husse uppspelt som en vaneförbrytare som upptäckt att han var ensam med sin kofot på en husmässa. Laddad till tänderna for han till jobbet med sitt arbetsverktyg på fyra ben och redan 10 minuter INNAN  han börjat jobba så var polisbil, hund och chaufför redan ute för att få njuta av adrenalinkickar, hjältedåd och det så nödvändiga pappersarbetet efter framgång i jobbet...
 
Under hela jävla passet hände inte ett skit som föranledde ett ingripande från det överladdade Duracellbatteriet och hans hund. Hur i helvete kan detta kallas för en huvudstad när vi inte fick en enda chans att visa vad vi kan... När vi åkte hem med vetskapen om att vi tjänat en dagslön utan att prestera så lämnade den vuxna mannen kroppen och blev ett surmulet barn... 
 
Men... Fördelen med att ha en extremt liten hjärnkapacitet är ju just det faktum att saker och ting snabbt ändras och fokus läggs på något annat. Arro tacklade sin husses surmulenhet på ett genialiskt sätt genom att under sista kvällsrundan observera och visa sin koppelhållare små små kaninbarn. Eller som vi säger... Dom motordrivna tennisbollarna som springer så fort så fort men är så små att dom knappt rör sig framåt... Lika snabbt som mannen blivit ett barn - lika snabbt vände Arro förlust till vinst. En av oss skrattar gott åt dom hoppande hårbollarna och den andre är så sugen att springa efter att han trippar fram som ett Arabiskt fullblod - ståtlig och vacker som få...
 
Som sagt! Det kommer en ny dag och med den nya chanser...
 
Må gott!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Magnus säger:

    Vi som känner husse vet att hans uppumpade muskler lyser med sin frånvaro. Möjligtvis att det finns något som kan liknas muskler som har till uppgift att hålla ihop benen ;-)
    Sen vet vi med att husse verkligen vill rädda hela världen.
    Förresten, det skrivs väldigt lite om fika nu för tiden. Har Rosenhill stängt??

    //M

    2013-10-27 | 21:27:36
  • Sanna Hägglund säger:

    Det känns bra att veta att det finns fler som liknar mig, dock fick jag bli mäklare (min lilla hjärnkapacitet räckte inte till mer). Som mäklare får man ju iaf tycka om snabba bilar och annat i livet som inte är speciellt kultiverat eller intellektuellt. Att flocken sedan består av en vit 😳 golden retriver gör ju inte att intelligensnivån ökade direkt i medeltal. Husse gör sina tappra försök med att försöka intala oss andra om sin förträfflighet vad gäller de små grå men tyvärr så håller inte det heller. Vi andra behöver bara se honom halvnaken för att inse att han står närmare apsläktet än någon annan av oss. För att inte tala om hans olika "läten" som ibland kommer ur honom. Visst får vi vår beskärda del av olycka och sorg vi enkla små människor men det får även de smartare. Jag inbillar mig att om man känner lycka av små och enkla saker i livet så är chansen större att man får mer av den varan, lycka alltså. Vad gäller fysisk aktivitet så har jag märkt (på mig själv) att jag blir mer tillfreds ju mer jag tränar och mitt humör blir på topp. Förra året sprang jag halvmaran ( första och enda tävlingen i mitt liv), jag tog mig runt och ett par veckor efter det var jag störst och bäst. Helt odräglig var jag! Och då tog jag mig bara i mål, ingen bra tid inget rekord på långa vägar. Jag blev hög! Och jag fick ett enormt självförtroende. Som tur var gick det över och nu njuter jag, som vanligt, av promenaderna i skogen med Kajsa och hennes kompis goldenhanen Nelson. Där är livet som bäst! Gonatt och tack för en bra blogg. :)

    Svar: Tack Sanna! :)
    Polishunden Arro

    2013-10-27 | 21:55:18
  • jenny säger:

    fick se din underbara Blogg NU! Härligt att du är tillbax å bloggar igen!! saknat alla enorma goa skratt du har gett mig av att läsa dina inlägg om hårbollen ;)

    Svar: Tackar Jenny! Roligt att du uppskattar inläggen.
    Polishunden Arro

    2013-10-28 | 21:25:32
  • Josefine säger:

    Va kul att du kommit igång med skrivandet igen=)
    Ni har varit saknade!

    Svar: Tack Josefine!
    Polishunden Arro

    2013-10-29 | 10:24:24
  • corina säger:

    du och arro gör bra jobb ;)

    2013-11-03 | 17:49:33
    Bloggadress: http://wowdensnygg.bloggplatsen.se
  • Angelina säger:

    Kom igen nu husse och uppdatera bloggen! Loggar ju in varje dag och sitter nu med ett besviket fejs. ;)

    2013-11-06 | 08:42:31
  • Pelle säger:

    Håller med föregående, husse måste skriva oftare:)

    2013-11-12 | 06:45:36
  • Angelina säger:

    Näe men nu får det väll ändå ta och räcka med denna ofrekventa uppdatering. Snart kommer mina nedåtgående mungipor att fastna i det läget och hur ska jag då någonsin få komma till igen. Så för min och sambons skull ta och uppdatera!!
    Snart måste jag börja lusläsa mina juridikböcker och försöka hitta någon fin paragraf att referera till, som du som statens man kan luta dig mot om du känner att blogguppdateringar inte är prio.

    Hoppas ni mår bra och att det inte hänt något....

    2013-11-14 | 16:22:06
  • corina säger:

    söt blogg

    2013-11-16 | 19:10:21
    Bloggadress: http://wowdensnygg.bloggplatsen.se
  • Arvid säger:

    Näe, nu är dags för en uppdatering! Har ju läst igenom Husses blogg om Arek typ fem gånger och fick till min förtjusning nyss syn på att arvtagaren äntligen var på plats och då även denne med blogg! Högsta drömmen är att bli hundförare och första delmålet är nått. Börjar på polishögskolan i Växjö nu till hösten. Fortsätt nu att skriva. Har ibland högläsning för sambon och vi skrattar så vi tjuter, ta inte detta ifrån oss! Allt gott

    2013-12-16 | 16:06:20
  • Corina säger:

    sötaste bloggen :)

    2013-12-21 | 23:01:28
  • Anna säger:

    Nu får ni uppdatera!!!!

    2014-01-18 | 21:33:16
  • Lena säger:

    Var har ni blivit av? Saknar er på Twitter och här. Ni har gett mig så många Goa skratt, brukar ha högläsning om era bravader. Börja skriv igen hoppas goalmummy.

    2014-01-28 | 02:03:31
  • Lena säger:

    Var har ni blivit av? Saknar er på Twitter och här. Ni har gett mig så många Goa skratt, brukar ha högläsning om era bravader. Börja skriv igen hoppas goalmummy.

    Svar: Vi skriver lite på facebook. Polisen Hundenhetens sida. Välkommen dit! :)
    Polishunden Arro

    2014-01-28 | 02:04:17
  • David säger:

    Vart har ni tagit vägen?
    Hoppas allt e väl med er! Saknar era makalösa bravader! :)

    2014-02-26 | 16:18:42

Kommentera inlägget här: