Polishunden Arro

Följ Polishunden Arros liv o leverne tillsammans med dennes något förvirrade och impulsive Husse. Efter att ha haft en polishund som ordnat allt själv så har Arros Husse nu fått en arvtagare med något mindre snutsinnen, men desto mer egna initiativ. Och då både på gott och ont...

DÅ KÖR VI....

Kategori: Allmänt

Ingressen talar sitt tydliga språk. Husse är något förvirrad, impulsiv och till och från även temperamentsfull. Detta har sista dagarna tagit sig utryck i att han startat och lagt ned två Arro-sidor på facebook eftersom det enligt honom själv varit "teknikstrul". 
 
För den utomstående har det nog varit mer klarlagt att det inte handlat om tekniken utan mer om att han som slagit på tangenterna ej riktigt tänkt till utan mer agerat på känsla. I vilket fall som helst så gör vi nu en omstart och då med att Polishunden Arro fått en alldeles egen blogg....
 
Skribenten vet sedan tidigare att det finns ett visst intresse av att följa en polishunds vardag eftersom han sedan tidigare avhandlat lite händelser i bloggform gällande polishunden Areks framfart i den kriminella världen. En viss skillnad finns dock mellan Polishunden Arek och dennes arvtagare Arro. För att inte fylla 25 sidor med skillnaden så redogör jag nedan lite i korthet punkter jag ser som väsentliga skillnader:
 
POLISHUNDEN AREK
500 gripna, anträffade och omhändertagna personer.
Respektingivande, osocial och extremt dominant.
Född till att vara polishund och då med sinnen lika extrema som Spindelmannens.
 
POLISHUNDEN ARRO
1 och en halv gripna personer.
Extremt social och ser enligt grannarna så himla snäll ut.
Ej född till att vara polishund utan mer till att vara livsnjutare på en solig tomt.
 
Jag måste dock ge Arro det att han kan växla från att vara kattunge till att en sekund senare, dock med snälla ögon, sitta i fullbett. Mestadels då utan att det egentligen finns behov av krokodilbett i just den situtationen. Under de månader jag haft arvtagaren så har han bitit lika många som Arek bet under alla sina år som polishund. På Arros meritlista finns bland annat:
 
Bett i revbenshöjd - höger sida. 
Bett i vänster arm.
Bett i höger arm. (Detta i Husses då Husse puttade bort en verbalt stökig individ)
Bett i könsorgan.... Kommentarer överflödiga....
 
Polishunden Arro är dock en riktig lurifax. När vi jobbar skarpt drar han ut mig på äventyr kan jag lova. Han spårar rådjur och hittar på egna fantasispår som är extremt trovärdiga och långa. Flera gånger har jag i min förtvivlan kontaktat chefshyllan för att bli av med den förbannade hunden. Med kläderna på sniskan, svetten rinnande och med en halv tår i ögat har Husse förnedrat sig inför de styrande. Berättat om hans fasoner och mina begränsade möjligheter att rädda världen medans den svarte lilla djävulen suttit bredvid med sina ko-ögon. Cheferna har tagit mina problem på allvar - i alla fall dom 5 första gångerna - och låtit mig gå på extradressyr. Här har man testat det falska aset i alla former och då har lurifaxen gjort allt perfekt. 
 
Detta har ju gjort att Husse är svartlistat på enheten medans Arro är hyllad till skyarna....
 
Har mer och mer förstått att det är min gamla hund, Arek, som tagit sig tillbaka från hundhimlen och på detta sätt hämnas på mig för att jag lät honom vandra vidare och slippa sina smärtor. Det måste fan vara så att Arek är tillbaka i Arros kropp och nu djävlas för fullt med sin gamla Husse.... När tårarna torkat och förståelsen för att hundförarkarriären tagit sig denna vändning så har jag lärt mig att verkligen älska det svarta trollet. Han är ju så extremt härlig trots att han är en riktig polishundspajas.... Har förlikat mig med det faktumet att det i framtiden troligen är jag som kommer att få gripa själv medan min gode vän mest är med som sällskap....
 
Skämt åsido. Det är inte samma typ av hund men vi fortsätter träna, träna och träna. Förhoppningsvis lossnar "proppen" och tjuvarna börjar att hagla in i teamets nät igen. 
 
Vem fan är Arro då? Jo han är snart 6 år, svart och har alla klådor och allergier man kan ha. Trots medicinering, kli och klådor så är han en fantastisk individ. Han är otroligt charmig, social och av någon oförklarlig anledning verkar han älska sin nya Husse. 
 
Vill ni så är ni välkomna att följa våra äventyr och bestyr på denna sida.
 
Må gott!
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Självklart hänger jag även på här. Kan ju inte vara utan Arro. Ja husse skrivande kan jag inte heller vara utan. Kan tala om att nu finns en glad make här i familjen som åter själv kan följa husse bravader

    Svar: Va bra! Du är så välkommen o kan vi göra maken glad så är väl även det positivt. :)
    Polishunden Arro

    2012-06-24 | 18:18:51
  • Gammelraxen säger:

    Hej Arro och välkommen i bloggvärlden!

    Det ska bli kul att följa era eskapader här på bloggen istället.

    Ta hand om dig och husse framförallt, för det behövs nog...

    /142 ÖVS-C (när det begav sig...) ;-)

    Svar: Tack Micke! Vi får se om vargen gör något som är värt att skriva om... :)
    Polishunden Arro

    2012-06-26 | 18:58:07
    Bloggadress: http://gammelraxen.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Härligt att hitta detta! Välkommen åter och lycka till med spårarbetet. :)

    Svar: Tack Lotta! Det kan vi behöva... :)
    Polishunden Arro

    2012-06-29 | 07:23:49
    Bloggadress: http://vallterrier.wordpress.com

Kommentera inlägget här: