Polishunden Arro

Följ Polishunden Arros liv o leverne tillsammans med dennes något förvirrade och impulsive Husse. Efter att ha haft en polishund som ordnat allt själv så har Arros Husse nu fått en arvtagare med något mindre snutsinnen, men desto mer egna initiativ. Och då både på gott och ont...

TEMA ELLER ÅNGEST?

Kategori: Allmänt

Butter, grinig, lillgammal och socialt inkompetent! Där har vi lite av mattis beskrivning på hur hennes make fungerar då han tvingas lämna skogsmiljö och umgås med vanliga människor utan kriminellt belastningsregister. För att slippa sitta själv, ömkandes och småätandes av Arros torrfoder så bestämde sig Husse för att motbevisa mattis orättvisa påhopp och faktiskt följa med på det kalas han och hans fru blivit inbjudna till. 
 
Två månader innan så lät festens inriktning helt okay, men nu när dagen var slagen så var jag inte alls lika säker. Temafesten vi nu skulle till var med "Tyskt Tema" och enligt mattis var det lämpligt om vi då kom som Herr och Fru Tysk. Detta innebar i korthet att hon skulle ha en fin klänning medans jag skulle ha någon form av shorts med hängslen samt vit skjorta och typ en Tyrolerhatt. 
 
När vi då stod uppklädda och klara för avfärd så såg frun mer än fin ut i sin fina "Dirndelklänning" medans jag kände mig något mer fånig i så kallade "Lederhozen". Tonårssönerna spädde på mina farhågor när dom kallade sin mor för "hore" och sin fader för "Pinoccio".
 
Tog en sista kik i spegeln och visst fan stämde deras onda ord in... Det endas om fattades för att jag skulle vara den lilla spinkiga träpojken var att mattis hållit ett styrstag med trådar till mina amar och på så sätt styrt mina rörelser under kvällen... Kände en viss panik men gissade att det var fler deltagare som i denna stund kände exakt samma sak...
 
När Pinoccio och hans fru klev ur bilen vid festlokalen så väntade ju nästa överraskning. Alla som stod och väntade på att komma in hade fan inte anammat det tyska temat utan stod vid entrén i sin bästa festkläder. Uppsminkade, väldoftande, glada och förväntansfulla vände dom sig mot det nyanlända paret och skrattade uppskattande... Pinoccio rös nu och dom smala benens hårstrån stod rakt ut samtidigt som ansikte och hals kallsvettades kopiöst. Övertygad om att vi blivit "blåsta" stod vi som fastfrusna och bara väntade på ordet "surprise".....
 
Då dyker plötsligt nästa par upp, och nästa och ytterligare ett sällskap till upp och samtliga män med lederhozen och fina dirndelklänningar på damerna. Tack gode gud säger jag bara.... Väl där inne så kunde man ju bara glida in med kropp och ben under dom höga borden och inte låtsas att man var klädd i små lädershorts och hängslen... I vilket fall som helst så var festen fantastisk och det var ju faktiskt riktigt kul. Men trots detta så gör sig nog Husse bäst ute i skogen och då endast i sällskap med sin håriga följeslagare...
 
Må gott!!!

Kommentarer

  • Corina säger:

    Du skriver intressant Peter du har fin blogg och Twitter
    Jag följer din blogg varje dag :)

    2013-10-03 | 19:03:06
    Bloggadress: http://polishundenk.blogg.se/
  • Helena säger:

    Jag hade gärna sett bildbevis på denna utstyrsel

    Svar: Tappar för mycket följare då... ;)
    Polishunden Arro

    2013-10-04 | 06:51:38
  • Jenny säger:

    Min fest!! Och det andades lite Piniccio över Husse. Tycker ändå du var snäppet snyggare än FAME-utstyrseln för 10 år sen. Å nyktrare var du oxå :)

    2013-10-04 | 22:51:35
  • Jenny säger:

    Min fest!! Och det andades lite Piniccio över Husse. Tycker ändå du var snäppet snyggare än FAME-utstyrseln för 10 år sen. Å nyktrare var du oxå :)

    Svar: Huwaaah!!! Nämn inte FAME-festen... Fortfarande sviter efter denna. Lovade mig själv att aldrig dricka mer efter den festen.... Har väl inte hållit det fullt ut men näääästaaaaan. I vilket fall som helst så var tysk-festen riktigt bra. :)
    Polishunden Arro

    2013-10-04 | 22:51:46

Kommentera inlägget här: