Polishunden Arro

Följ Polishunden Arros liv o leverne tillsammans med dennes något förvirrade och impulsive Husse. Efter att ha haft en polishund som ordnat allt själv så har Arros Husse nu fått en arvtagare med något mindre snutsinnen, men desto mer egna initiativ. Och då både på gott och ont...

INTE KUL LÄNGRE ARRO!

Kategori:

Hotfull o farlig typ lämnade brottsplatsen efter ett antal gärningar som kommer att rendera fängelse.

Arros uppdrag enligt uppdragsgivaren: Spåra upp och återför utpekad person till avrapporterande polispatrull.

Uppdragstaktik: Arro förses med spårlina och uppmanas leta spår på anvisad plats.

Arro mycket glad o ivrig när han satte av med spänd spårlina. Från grusvägen, vidare in på en villatomt och därefter ut i skogen.... Sneda kläder, svett o ett antal spårkilometer senare så hör Husse över radion att mannen gripits i centrumdelen av den lilla staden.

Varför är jag o Arro då i skogen???

Var ju lite misstänksam då vi passerat en matplats för vilt, ett antal passager genom extremt tät sly samt bergsklättring i alla riktningar...

Hårbollen höll mig ändock på halster eftersom han passerade lite vägar o fält så jag kunde ju liksom inte helt beslå honom med lögn o falska spår...

När så den jagade uppgav att han bara följt huvudvägen in till stan så förstod jag att hundjäveln lurat ut mig på rådjursspår igen....

Gick tillbaka (ett antal km) mot bilen och hela tiden med arga steg. För er som inte vet vad arga steg är så är det helt enkelt - intensiv gång, något höga knäuppdrag o sedan sätta ned foten i marken hårt och i hög fart...

Arro! Det här är inte roligt längre....

Tröstar mig med en 88 ans glass o Arro får INTE smaka...

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Det känns som en viss tröst att även de som är officiellt godkända som spårhundar och har betalt för att spåra människor väljer Bambi ibland. Att min lilla terrier ibland väljer bort människorspår till förmån för vilt (på tävling) kanske inte är så konstigt då? ;-) Skillnaden är att ni har betalt – vi (jag) har betalat...

    2012-09-06 | 11:47:04
    Bloggadress: http://vallterrier.wordpress.com
  • Nina säger:

    Nu är det dags att visa var spåret ska gå! Han driver ju bara med dig. Knäck honom med att äta både glass OCH Tom & Jerrykex så ska du se att han kommer på andra tankar....

    2012-09-06 | 17:13:14

Kommentera inlägget här: